Tankeställare

Hittade denna bild på blondinbellas blogg. En av de få bloggare med i alla fall lite vett i skallen! Hon är verkligen en förebild på alla sätt tycker jag, en tjej som står stadigt med båda fötterna på jorde och det diggar jag till tusen. Tillbaka till bilden då, den är från cancerfondens nya reklam, och deras nya kampanj-att sätta åldersgränsen för att få sola solarium till 18 år. Även fast det händer ibland tycker jag faktiskt att detta är en rätt bra idé. Sola solarium är riktigt farligt, farligare än vad man tror, men jag tror många blundar för det.
Det finns dom som solar flera gånger i veckan året runt, det är långt ifrån hälsosamt och dör du inte av hudcancer får du leva resten av ditt liv med söndrig hud och du får rynkor som en 80-åring när du är 30. Visst är det snyggt att vara lite solbränd, men att vara brun som en köttbulle är väl knappast snyggt.. Dessutom är det väldigt dyrt att sola, så bättre att spara på dom slantarna. Så komiskt ändå.. man betalar alltså för att få cancer. Sjukt. Jag hoppas för allas skull att denna kampanj eller vad man säger verkligen når ut och berör för tyvärr visar den bara sanningen.
Visst blir man berörd..
| |
Upp